DIY: Ponponlu Kazak Yapımı

by - 01:30


Merhaba!

Uzun süredir kendin yap projesi yazısı yazmıyordum. Genelde kış aylarında bu tarz şeyleri daha çok yaptığımdan diğer zamanlarda mecburi ara vermek gerekiyor. Zara'nın meşhur ettiği ponponlu kazaklar çok hoşuma gidiyordu ama onun gibi daha uygun fiyata bulamıyordum. En sonunda kendim yapmaya karar verdim. Trendyol'da 55 TL'ye ufak ponponlu gri kazak buldum ve alıp projemi hayata geçirdim...


Ponponun Yapılışı: Kartondan iki tane ortası delik şekilde yuvarlak kestik çünkü ipleri sarabilmek için. Plastik yorgan iğnesi gibi bir iğneyle 8 renk ipi kendi istediğim şekilde ikili kartonun çevresine sırayla sardım. Bütün renk ipler bitince ikili kartonun çevresinden kesip ortası açılıyor ve iple bağlanıyor. Kartonlarda çıkarıldıktan sonra ponponumuz hazır! Bazı ipler daha uzun kalabiliyor onlarıda aynı seviyeye getirmek için makasla kırpıyoruz...



Kendi kazağım için 10 tane ponpon yaptım. En son ponponların bağlandığı ipleri tığ yardımıyla dışardan içeriye çekiyoruz ve içeri alınan iplere düğüm atıp bağlıyoruz böylece dikmek zorunda kalmıyoruz! Benim olan ne varsa aynısından isteyen 4 yaşında yiğenim içinse Koton Kids'den dümdüz gri kazak aldım 4 tane gri - 5 tane renkli ponpon yaptım ve aynı şekilde kazağa işledik. Böylece ikimiz aynı giyinebiliyoruz. Zara'da 129 TL'ye gördüğüm kazak yerine 55 TL'ye böyle bir kazağım oldu ve her gören hayran kalıp nerden aldığımı soruyor. Siz bu projem hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizede ilham verdi mi? Yoksa hiç uğraşmam parayı verip geçerim mi diyorsunuz? Fikirlerinizi duymak isterim...




You May Also Like

4 Yorum

  1. çok şeker olmuş minik ponponlu gri kazak da güzelmiş aslında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 🤗 Öylede güzeldi ama böyle büyük büyük renkli ponponlu haliylede çok güzel oldu 💕😊

      Sil
  2. cok tatli olmus cidden, ellerine saglik :)

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınız için teşekkürler... ♡