Sığır İliği Maskesi

by - 19:40


         Merhabalar bu seferki paylaşımımı genelde her yaş düzeyinin en büyük ortak  problemlerinden biri olan saç dökülmesi hakkında yapmak istedim. Aslında çok fazla duyulmamış bir çözüm hakkında bilgi vericem. Bildiğim kadarıyla hiçbir yan etkisi olmayan ve düzenli uygulayanların %100 kesin sonuç aldığını söylediği bir formülmüş bu sığır iliği maskesi. J 

      Ben ev arkadaşım Melike sayesinde öğrendim bunu. Saçlarımız fazlasıyla dökülüyordu hala dökülüyor tabii ama eskisi kadar çok değil.O da alternatif çözümler ararken bulmuş bu maskesyi. İlk başta o yaptı 2 kere sonra saç diplerinden ufak ufak bebiş saçları çıkmaya başladı. Tabii bunu görünce bende gittim bir kasaptan istedim.




      Genelde her kasapta oluyormuş fakat etlerin yeni geldiği zamanlara denk gelmeniz gerekiyor çünkü kemiğin içinden kemiği kırarak  çıkartıyorlar bu iliği. Birde büyük baş bir hayvanın iliği olması gerekiyormuş. Neyse lafı fazla uzatmıyım ben en iyisi tarifi anlatıyım.

     Haa birde bende 3 kere oldu yapıyorum ve biraz kötü koksada fena bir çözüm değil yaa yaş mayanın bile kokusuna dayanmış insanım ben. J  Belki biara onuda tarif ederim o da çok  pratiktir ama berbat kokar


                                          Sığır İliği Maskesi Tarifi        

1.    150gr. Sığır iliği,
2.    1 çay bardağı su,
3.    15 damla tatlı badem yağı (ben bunu tercih ediyorum),
4.    İsteyenler ek olarak  güzel kokması için Lavanta yağıda koyabilirler,
5.    Çay süzgeci,
6.    Artan maskeyi koyup saklamak için ufak bir şişe,
7.    Streç film.

                                                  Yapılışı

       Ufak bir cezvenin içine 150gr. Sığır iliğini koyuyoruz üstünede 1 çay bardağı suyu ekliyoruz ve kısık ateşte iyice kaynamaya bırakıyoruz. En fazla 10-15 dakikacık kaynatsanız yeter yaa. Tabi başında beklemek zorundasınız çünkü hep taşmaya çalışıyor bunu engellemeniz lazım. :)   Kaynadıktan sonra ılınmaya bırakalım azcık nefes alsın.

              Ilığındığında çay süzgecimiz yardımıyla bir kaba suyunu süzelim. Artık ilik hiçbir işimize yaramıcak çünkü bütün yararlarını suya salmış bulunuyor kaynarken. Ama o iliğide hemen öyle çöpe atmayın heeyyy lütfen hava çok soğuk ve dışarıda üşüyen,aç kalmış bir sürü hayvan var.Onlar için saklayın ve onlara verin yesinler böylece hem kendinize hemde başka bir canlıya faydanız dokunmuş olur… :)   Neyse biz konumuza geri dönelim tekrardan. Süzdüğümüz ilik suyunun içine ekliceğimiz yağlarıda ekleyelim. Daha sonra küçük bir su şişesi yada iyice yıkanıp temizlenmiş bir parfüm şişesinin içine karışımımızı koyalım. İyice çalkayalımki iyi karışsınlar.

        Hazırladığımız karışımı şaç diplerimize masaj yaparak iyice emdirelim. Ardından streç filmle kafamızı saralımki hem akmasın hemde etkisini arttırsın hava alamadığı için. En az 1 saat bu halde beklememiz gerekiyor tabi 2 saatide geçirmeyelim bu halde beklerken.


       Kafamız bu haldeyken çok komik  göründüğümüz doğrudur, benim gibi kokuya karşı çok keskin bir burnunuz varsa kokusundan biraz rahatsız olabilirsiniz evet, hepsi doğrudur ama saçlarınıza fazlasıyla iyi gelebilecek olmasıda hepsinden çok çok daha doğrudur.. Zaten ilk  kez yaptıktan sonra burnunuz o kokuya biraz biraz alışıyor. Eeeh bana müsaade artık  tarifide verdiğime göre. Bir deneyin derim, denemekten birşey kaybetmezsiniz.. Biz denedik ve iyi sonuçlar almaya başladık darısı sizlerin başına… :)

You May Also Like

2 Yorum

♡ Yorumlarınız için teşekkürler... ♡