Moccachino Tarifi

by - 04:18

              ilk paylaşımımın konusunu benim gibi kahve hastası,delisi,bağımlısı olanlar için yapmak geldi içimden. Özellikle filtre kahveye doyamıyorum ben şahsen. İçtikçe içesim geliyor durdurak bilmiyorum bu konuda. Ama tabii her yerin kahveside güzel olmuyor ve içerken bir zevk vermiyor orasıda bi başka konu.  Neyse ben pratik bir şekilde Moccachino yapımını anlatmak istedim. Kendisi favorilerimdendirde. 

                                                         GEREKLİ MALZEMELER

                              1. 1 fincan filtre (süzme) kahve (Orta boy fincanlardan),
                                       2. 1 çay bardağı süt,
                                      3. Çikolata sosu (hazır kutularda satılan sıkılan türden olanlardan),
                                     4.Motorlu mini el mixeri.





                                                                       YAPILIŞI

              İlk önce 1 çay bardağı ihtiyacımız olan sütün yarısını başka bir çay bardağının içinde motorlu mini el mixerimiz yardımıyla tamamen köpük olana kadar çırpıyoruz. Daha sonra aynı işlemi diğer yarım kalan süte uyguluyoruz. Ayrı ayrı yapmamız daha iyi olur çünkü yaparken sizde farketceksiniz ki süt çırpıldıkça köpük halini alırken fazlasıyla kabarıyor. Artık sütümüz kabarık köpükcükler haline geldiğine göre onları bi fincana yada biraz büyük bir bardağa koyalım. Şimdi işin en eğlenceli kısımlarından birine geldiiikkkk. :)

           Bardağımızdaki sütün tam ortasından dikkatli bir şekilde 1 fincan filtre kahveyi döküyoruz. Artık çeşitli renk akışı olan karışımımız oldu elimizde. Ama durun daha işlem bitmedi. Sırada çikolata sosu var. :)  Şimdide aynı şekilde kahveyi döktüğümüz gibi tam ortadan çikolata sosumuzu sıkalım. Miktarına damak zevkinize göre karar verin. O zaten bardağın dibine çöküyor ve size tavsiyem bir parmak kalınlığını geçmesin çikolata sosunu dökmeniz yoksa tatlılıktan içemezsiniz. Dikkat ederseniz şeker demedim hiç bi yerde çünkü çikolata sosu yeterince tatlı yapmaya yetiyorda artıyor bile Moccachinomuzu.

        Ben tercihen hep şeffaf cam bardakları kullandım moccachino yaparken. Hem ustam Selim abimden öyle öğrendim hemde bardaktaki o renk ahengini izlemek çok güzel bi duygu. Tabii bide kendi yarattığınız bir eser bu sonuçta onu izlemekte size en büyük ödül...   

       2. Resimde sağ alt köşedeki iki bardağıda ben yaptım. Daha üstüne şekil vermeyi malesefki bende öğrenemedim ama olsun önemli olan tadını tutturmak...





NOT: Motorlu mini el mixerini nerden bulabilirim diye merak ediyorduysanızda hemen cevaplıyayım gittigidiyor gibi internet sitelerinden yada elektronik eşya satan mağazaların hepsinde belki olmasada mutlaka bir kaçında vardır...

                          Kendinizi ödüllendirin ve bu tarifi bir deneyin derim...

                                                                                               AFİYET OLSUN   :)  :)  

You May Also Like

0 Yorum

♡ Yorumlarınız için teşekkürler... ♡